søndag 14. mars 2010

Design update! CD-coverdesign Silje Karlsen

Da er det vel strengt talt på tide å blogge om noe fornuftig..? Jeg tenkte jeg skulle vie mitt første saklige bloggeinnlegg til mitt siste kreative oppdrag.

Min venninne fra barndommen og opp, Silje Karlsen, er musiker og rising star! Hun holder på å jobbe seg opp med musikken sin - og kom nå på torsdag med en ny EP (minialbum). Dere kan høre henne på hjemmesiden hennes.  Der kan dere også lese mer om musikken og bakgrunnen hennes. Anbefalt!

Tilbake til mitt oppdrag, så var det å designe CD-cover og CD-label. Dette har jeg før kun gjort i skoleoppgave-sammenheng, og det er virkelig ikke det samme når man skal lage noe i stor skala. Denne gangen var skalaen 500 eksemplarer stor. Ikke så mye tenker du kanskje? Men når man skal brette og lime alt også, for egen maskin, så er det storproduksjon:)

Idèen bak coverdesignet er ideprossess, eller i allefall skissing/drodling - alt med litt attitude. Bildene er tatt av en foto-bekjent av Silje som heter Anki, og de er tatt før jeg kom inn i bildet, og gav dermed en liten retning på designet.

Fonten er håndtegnet med mitt nye Wacom tegnebrett, litt  utfordrende når vi er to som skal bli enige om hvordan mine "B-er" skal tegnes (Sant ja, Silje??) - men morsomt når vi fikk det til og vi ble fornøyde!































Bilde 1: Forsiden. 

Bilde 2: Det er kanskje ikke så lett å se, men på stolen er det et mønster som jeg har fremhevet med å tegne over det. Ordene BEAUTIFUL PILLS SHIT SOUL, er fremhevet med hensikt, da dette var en alternativ tittel som vi jobbet med.

Bilde 3: Coverets innside. CDn kan jeg legge ut bilde av senere:) Har nemlig ikke sett den i "real life" selv enda! 

5 kommentarer:

  1. "You Shit Like Me" må være årets beste tittel... sjøl om d høyrest ut som d konna våre nye singele til The Cumshots eller lignande, haha, rått =)

    SvarSlett
  2. Den e rå sangen å:) hehe:) Haindle om at rikfolk på hotell (hu jobba på et hotell i Liverpool da hu skreiv sangen) drit dæm å, å ikke e så fancy som dæm ska ha d t:)

    SvarSlett
  3. Tusen takk kjære Therese min:) Du er også flink! Gleder meg til du kommer "hjem" igjen, så kan vi løpe rundt i engene og ta masse fine bilder!

    SvarSlett
  4. Så utrolig fint det ble Nina! Likte særlig innsiden kjempegodt.. Skjønt:)

    SvarSlett