lørdag 26. mars 2011

Tromsø!

Denne uka har jeg besøkt Trømsø for første gang! En fin by, med en helt særegen atmosfære! Fikk ikke sett så mye av byen da grunnen til besøket var MNT-konferansen (matte, naturfag og teknologi) og i forbindelse med jobb. Men litt fikk jeg da sett ettersom vi har vært her i to dager.

Ble mest bilder på kveldstid! For det var da jeg hadde mulighet til å se litt av byen. Vi var også på fellesmiddag på studenthuset Driv, og der hadde de god Creme Bruleè!

Meg, med en snodig fotstillig, foran biblioteket som før var kinoen!
Creme Bruleè på studenthuset Driv:) Nam nam!
Domkirka! Eksotisk bygd i tre(!) for meg som er vant til stein (Nidarosdomen..)
Ishavskatedralen skimtes blant båtmastene!

Den karakteristiske brua mellom fastlandet og Tromsøya. 










Tromsø KAN dette med lyssetting av arkitektur, broer osv. Ikke rart med mørketida de har, men byen virka så innbydende selv på natta! :) Look to Tromsø!


Møtte mitt kjære, skjitkule søskenbarn Hanne! Hun jobber i Trømsø og mange heldige får ha henne som lærer i språkfag, akkurat nå for tiden på Frisvold nettgymnas/privatgymas.
Hanne er helt rå på språk og i tillegg til engelsk, kan hun blant annet spansk og russisk! Hun er fantastisk og det er ikke lenge til jeg kommer på besøk igjen, Hanne!  

Hanne, blid som alltid!

2 kommentarer:

  1. Takk det samme, Nina og på gjensyn! Husk at det er alltid et rom ledig til dere i Tromsø:-)

    SvarSlett
  2. Det skal vi huske vettu! Hadde vært supert å komme! Må planlegge det om ikke lenge:)

    SvarSlett