onsdag 18. mai 2011

Le "Grand" Hotel??

Var ikke sånn ustyrtelig gira på å dra hjemmefra i dag, hadde vært godt å vært hjemme og fått unna litt oppusinng og lada opp til helgas Asplifestival, men akk, måtte jo dra da.

Trøsta meg med at jaja, - du får jo i alle fall bo på finflotters, ærverdig hotell midt på Karl Johan! Nærmere bestemt Grand Hotell.

Følgende skjedde..
Lett på fot og veldig glad for å ha kommet inn etter å ha gått fra sentralstasjonen i øse, pøse regnvær, møtte jeg ei søt og blid dame i resepsjonen. Jeg fikk jeg sjekka inn og mottok et dørkort, som seg hør og bør var innpakket i sin egen lille mappe, med rom nummer 407.

Flott tenkte jeg, jeg havnet et stykke opp i etasjene! Håper rommet er fint:)
Etter å høflig ha takket nei til hjelp opp de fire tinnene det var fra resepsjonen og opp til platået hvor heisene var, bars det inn i heisen og opp i fjerde.

Gangen min, så slik ut:
Overdådig og pompøs - som man forventer. Her kan man ikke se alle de gullforgylte speilene og rokokkostolene, men skal nok få fanget de på film som iPhone paparazzi-i-det-skjulte i morgen.

Inn døren bars det, og i tillegg til at dette var et "enkelsengsrom" (-noe jeg ikke forstår hva poenget med er.. men nok om det) gjorde synet som møtte meg at jeg nermest skvatt ut døra igjen...

Ikke akkurat det riktige, ble for forfjamsert til å ta bilde..
- Whuut??? Et barkjøleskap??! Med bråkete agregat og lys på faktisk... Hadde ikke blitt sove-mørkt på dette rommet nei..

- Hva f@#n gjør det på mitt "prinsesse-med-gullforgylt-speil-og-rokokkostol" hotellrom??!

I hjørnet borte ved tv`n sto det, lekker interiørdesign ja. Not.
Si det. Det var i tillegg klissete på gulvet, og attpåtil er alle tv-kanalene skurrete. Ikke så "grand" nei.

Jeg er ingen person som er prippen, så det skal litt til - eller være fundamentale feil og mangler som gjør at jeg klager, men motet meg opp over en episode Frustrerte Fruer på Sumo (takk TV2!)

Så bar det ned i resepsjonen med seg, og klage da.. 
- Ehm, æhhh, øhhh... atte jeg har sånn dærre kjøleskap på rommet mitt.. Et sånn ekstra et altså.
- Du mener minibaren? Det er vanlig det ja.
- Æh nehei, ikke den - vet jo at det er vanlig. Jeg mener at det er et sånn lavt et (forklarer litt med hender her) som har lys, og bråker og at jeg bare trakk ut kontakten.
- Et sånn som står bak baren?!
- Ja, ser ut som det har vært sånn "backstage" på rommet mitt. Og så er golvet skikkelig klissete også. (og TV-kanalene er skurrete..!)
- Oi, må ha vært på grunn av i går. (17.mai, bloggred. anm)
- Jah, sier jeg. Sikkert. Men vil jo ikke ha det der fordi da..
- Han, sier dama og peker på en han, - kan gå opp å ta det med en gang.
- Okei sier jeg, da går jeg meg en tur jeg da... Eller noe.

Så kommer jeg tilbake etter brukt penger på diverse jeg ikke bør kjøpe/spise på Deli de Luca og når jeg kommer tilbake så har de faktisk bare gjort slik.. :) Nice. Fint her ute i gangen.

"Med to badehåndduker ser ingen dette nei..."
De har heller ikke vaska golvet, så jeg hopper nå rundt i klisset...

Så heia Grand Hotell.. Tenker vi sier good OLD grand jeg..

NB: Jeg tilgir dere om dere fikser en kompensasjonstime eller tre på SPAet deres i 8. etg, eller oppgraderer rommet mitt til Kari Traa-suiten eller noe. Men foreløpig er jeg lite imponert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar