mandag 15. august 2011

Jobbemodus og rutiner?


Sitter på mitt lille kontor og forsøker å jobbe... Noen dager er det litt mer utfordrende enn andre å finne konsentrasjonen. I dag fryser jeg på føttene! Er det lov i august, med 19 varmegrader ute på verandaen?

Jeg tenkte å blogge litt om det å skape rutiner i egen "gründerhverdag". Kankje det hjelper å være litt, og gjør meg litt mer forpliket til å være effektiv?
- Foreløpig er det ikke så mange av dem, sånn bortsett fra at første bud er å stå opp samtidig som Tor-Erik når han drar på jobb. Utover det er jo håpet å ikke sose bort for mye tid med frokost, Godmorgen Norge ogs slikt. Kjenner jo at jeg liker deadlines, da må jeg jobbe. En deadline kan jo å være å rekke enkelte ting før jeg skal ut i møte eller lignende.

Har tenkt å prøve meg på en runde med faste nettaviser og nettmagasin som er relavante for kreativ bransje, i tillegg til tidstyven Facebook, blogger og Twitter hver dag. Dette er min foreløpige liste:

1. Facebook
2. Nettaviser: Adressa, Trønderavisa, Dagbladet, VG, Nettavisen, Aftenposten.. 
3. Blogger: diverse urelevant (sensur, hehe:)), relevante blogger om kommunikasjon, design osv. (kan lage en egen liste på disse)
4. Twitter
5. Relevante nettmagasin/osv: smashingmagazine.com, kampanje.no, kvinnovasjon.no, behance.net, linkedin.com, norskdesign.no (Norsk designråd), kreativtforum.no... 

Ok, noen bedre? Og finnes det kanskje andre/bedre forslag til hvordan jeg skal komme godt inn i jobbemodus?
Kul NEMI-stripe (klikk for å les, ble litt bred..) 

Hva gjør DU når du skal få en boost og komme igang? 
Vet det er en god gjeng som leser bloggen, så hadde vært morsomt å høre hva dere gjør for å komme igang og hvem dere er!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar