mandag 10. oktober 2011

Jentekveld, jobbing, jogging og jakke!

Den siste uka har jeg gjort masse på "J"!

Har såklart jobbet, avbrutt av en helt spontan joggetur, - og så fornøyd etterpå! 
Utrolig fin natur på høsten, gir litt friskt mot å være ute når naturen holder på å gå i dvale - men likevel på mange måter viser seg fra sin beste, og mest fargerike side! 





Herlig høst, med fine gamle hus "bak" Sverresborg museum! Ikke verst å bo "midt i byen" å ha dette rett utenfor døra i tillegg! Me like!

Høstfarger
På torsdag kveld feiret jeg og Merete bursdagen til Anika med jentekveld, - sammen med henne (såkalrt) på en restaurant som heter Sabor! (Sabor tapas og grill.) En meget bra tapasrestuarant med herlig atmosfære og stor meny. Anbefales! Glemte å ta bilde av selve maten, men kan i alle fall si at det var MYE mat! Helt supert å bestille mange retter å dele på de. Digg! Og besøket må gjentas om ikke lenge.

Herlig bilde? (Vi ble ikke helt fornøyde ei heller med kvaliteten på bildet, - men her er det uansett!
Merete uten øyne, og jeg med fake smile! Jeje!
Stemningsfull atmosfære!!


I helga har Tor-Erik vært på den årlige hytteturen med sine søskenbarn mens jeg vært hos min bestevenn Marita! Dette er verdens peneste, tøffeste og den modigste jenta jeg kjenner! Hun står på, tok over gård med kyllingfjøs kun 22 år gammel, har to herlige barn (Leah-Madelen og Sander) og er så utrolig snill med andre at hun glemmer å tenke på seg selv innimellom. 


Bilde av et bilde, av ei pen jente!



På fredag bare mimra vi fra "gamle dager", og med en del vin innabords og Spotify på Macen ble det ganske mye synging etter at samboeren hennes hadde lagt seg (og ungene såklart) - på slagers fra tida vi sang mye da vi var mindre/yngre osv. Kvelden inneholdt masse synging, og litt sipping og klemming:) Mest av alt var det veldig koselig! <3

Noen hits fra vårt "reportoar":
Away in a manger - julesangen, på engelsk.. (vet ikke hvem som har den orginalt)
When you belive - Mariah Carey and Whitney Huston
Hero - Mariah Carey
I know him so well - fra musicalen Chess
You`re the inspiration - Chicago
Kamilla og Tyven - Morten Harket

Disse, og mange flere sanger jeg ser på som gode barndomsminner (og nyere) ligger i denne lista på Spotify. Nå er den delt med dere om dere vil høre mine "Gode minner". 

På lørdag våkna vi en smule slitne etter natts jabbing, jodling og vin, først hadde vi en koselig og lang frokost - med fargelegging, rundstykker og diksusjon om hvem som få ha hvilken kopp med en 4-åring.

Sander gir meg "thumbs up"! Lik søster og bror,  - selv om de har ulike fedre. Det betyr at de har MYE Marita i seg:) 
Leah ville ta bilder, så det er verken i fokus eller har med alle:) 

Nina er flink?

Så dro vi en tur på "Byen". Denne gang kjørte vi til Steinkjer, i stedet for å dra til Verdal sentrum (Marita bor i Vuku utenfor Verdal) - og til "storsenteret" der. 

Marita kjøpte blant annet en fin kjole på Bok Bok, fra Whitney Port-kolleksjonen! Denne (bare i hvit, finner ikke bilde/glemte å knipse:
Bowery dress // 699,- (bildet er skjermdump herfra)
Hun kjøpte også de fineste vinterstøvlettene på Bianco!
Ella Boot // 1300,- (skjermdump herfra)
Jeg kjøpte meg en etterlengtet jakke, nermere bestemt en vinterjakke! I RØD!! Det er nesten så jeg sjokkerer meg selv, - men er også overbesvist om at jeg kler den godt! Legger ikke ut bilde av den nå, sparer den til en dag jeg har knipsa bilde av meg selv (ooohh outfitbilde!) og ikke kommer på noe å fortelle om:)

Her kommer i stedet noen flere bilder av søte unger, vi var nemlig innom Sparbu å besøkte Camilla, Nathalie og Matheo på tur tilbake fra Steinkjer også. Så her er to søte jenter (i alle fall om Natahlie hadde klart å ha øynene åpne! Men hun myser automatisk når hun skal tas bilde av.. Er vel "redd" at det kommer blits tenker jeg!
Leah-Madelen 4 år og Nathalie 2, 5 år!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar