torsdag 29. september 2011

Jeg velger meg september..!

Sommeren kom tilbake i dag! Åh, så digg! Det passet med andre ord dårlig med støvleinnlegget tidligere i dag, så jeg har laget en liten collage (på Nina-collagevis..!) med sommerfølelse. Min type sommerfølelse i det minste. Det er såklart mye mer som er viktig for meg om sommeren - men her er en liten bit av min "Sommerverden".

Bjørnstjerne Bjørnson valgte april, men jeg velger meg september jeg! Har alltid vært glad i september, er jo min måned med bursdagen min den 13. og jeg har alltid likt den pga det. Men det er noe mer, noe som gjør den litt bedre enn mange andre måneder. Vi kan liksom få dager lik den i dag, men også den første skikkelige høstfølelsen, litt snø, og både varmt og herlig og kaldt og klart vær.

I Bjørnstjerne Bjørnsån ånd prøver jeg meg som poèt, - men en meget lite orginal èn (for jeg hermer godt!) Anyways, her kommer diktet.

Jeg velger meg september (men liten vri)


I den de fagre løv faller,
i den den friske luft kommer;
det volder litt rabalder
dog fred er ei det beste,
men at man noe vil.


Jeg velger meg september, 
fordi den stormer, feier
fordi den varmer, kjøler,
fordi den evner eier,
fordi den krefter velter-
i den blir høsten vill!


(orginalen leses her)


Har jo vært en så herlig dag! Skulle være kjempeeffektiv i dag tenkte jeg. Det ble ikke helt som planlagt, - og det er greit når jeg får nytt det fantastiske høstværet! En av fordelene med å være sin egen sjef det. Herlig!

I stedet for å sitte å jobbe hele dagen mens sola var oppe, dro jeg en tur på byen. Vandra litt rundt og gjorde noen innkjøp til en overraskelse jeg skal sende i posten til noen... (hinthint!) Kan ikke vise den frem her enda, men skal ta noen bilder å vise frem senere:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar