søndag 1. april 2012

Snart påske og en forsmak på herlig ferietid!

Påskepynten Påska 2011 - Akkurat da bodde vi kun på ett rom! Og dette var påskepynten:) Fantastisk søte Maileg-egg  i metall kjøpt på Cornelias Hus i Trondheim. Årets pynt er ikke lagd/satt sammen enda, men det kommer nok bilde av de også snart. 

Det har vært travle tider i det siste med mye jobbing både sent og tidlig! Men nå er det jo påskeferie snart, og selv om jeg planlegger å jobbe fulle dager de tre dagene i "litj-uka" før påska setter inn for fullt, blir det jo i alle fall fri torsdag til og med mandag! 5 hele dager fri blir bra! Selv om vi ikke skal gjøre det dugg i påskeferien, blir blir det jo en liten forsmak på feriefølelsen! Og da kan jeg jo nevne at vi snart har planlagt ferdig våren, sommeren og høstens ferieutflukter! De er ikke så få heller, i år blir det flere kortere foran èn lang tur nemlig!

Første destinasjon er weekendferie til Dublin igjen i mai. Jeg var jo der i høst for å besøke lillesøster Monica Irén som studerer der, men tar med meg min kjære Tor-Erik for å besøke henne igjen i mai! Sist var ikke været noe bedre enn i her hjemme - kanskje Irland viser en friskere og grønnere side av seg selv i mai??
Ikke så saklige bilder fra Dublinturen i høst! Dette er Monica med lua som gleder seg på pannekake med banan og sjokolade!
Guinness er jo obligatorisk når man er i Dublin!

Det eneste "turistbildet" fra turen! Meg, foran huset i Phoenix Park der gartneren faktisk bor i det lille huset i parken!
I mai må nok speirefleksen bli med, og noen bedre og mer "smashing" bilder tas!
Årets "familieferie" blir Kristiansand 4 dager i juni! Vi drar med svigermor, Tor-Eriks søster Camilla med tante/onkelbarn og skal hovedsaklig tibringe tida i Kristiansand Dyrepark. Skal bo i sjølveste Kaptein Sabeltann-land "Abra Havn" og jeg tipper at jeg og Nathalie på 3 digger Badelandet mest! Håper på å stikke av til Kristiansand by en kveld også da jeg aldri har vært der! Hadde vært flott å se sørlandsidyllen med egne øyne.. Å kanskje kan et glass med noe hvitt og friskt passe i Sørlands-sola?

Juli er jo bryllupsmåneden, og i år er vi bedt i 3-dagers bryllup her hjemme i Trøndelag. Men en liten ferie må vi ha til varmere støk også! Så to dager etter bryllupsfering av Marit og Åsmund som vi ferierte til Sicilia med i fjor drar vi en uke til Hellas, nærmere bestemt den lille øya Karpathos! Skal bo på et fantastisk 4+ stjernes hotell på standen og formålet er avslapning, kos og idyll! <3

Fantastisk hotell med navn Alimunda Mare, som ligger helt på stranda! Blir herlig!!
Kanskje byen Pigadia minner litt om Panarea som vi besøkte noen timer i fjor på tur til vulkanøya Stomboli?
Tor-Erik fant en kul bil på Panarea!
Ettersom "hovedferien" vår blir "bare" en uke håper vi på å dra en liten tur til København på byferie i løpet av de to ukene etter Hellas-turen. Litt fordi vi ikke har vært i Danmark noen av oss (!) - men også for å få litt mer fart i løpet av ferien. Og så hadde det jo vært digg å sett/vært på Tivoli i København da, jeg er jo helfrelst! Vi bestiller denne senere, må se hvordan budsjettet går opp først!

Tor-Erik og meg på tur

Foran katedralen i Palermo!
For å toppe alt, er vi bedt med på høst-tur til Tyrkia/Anlanya! Tor-Eriks søster Camilla vant nemlig et reisegavekort i fjor og vil gjerne ha oss med på tur!! Derfor blir det Alanya og Hotel Panorama i september. Jeg har bursdag når vi er der nede, og dermed blir det Tyrkisk bursdagsfeiring på meg i år!

Nok ferie sier du?? Ja, kanskje det. Men det har vært mye jobbing de siste to årene også, på toppen av at vi har renovert og pusset opp leiligheten vår - så det føles vel fortjent med litt opplevelse og avslapning nå etter all nattejobbinga med Kjør for livet oppå annen jobb og alt gipsstøvet, alle de utallinge metrene med lekter og listverk :)


Hva gjør du/dere i sommer? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar